29. heinäkuuta 2011

Turussa miniasuntomessuilla

29.07.2011 - 14:21
Forssan jälkeen päätimme käydä kulttuuripääkaupunki Turussa ja tutustua varsinkin Miniasuntomessuihin. Siellä olikin katsottavaa ja ihailtavaa moneksi tunniksi taitavien tekijöiden nukkekoteja, pienoishuoneita ja erilaisia minitavaroita ihmetellessä.
Kunnollisia valokuvia en saanut taloista otettua, mutta onneksi Nukkekotiyhdistyksen lehdessä on niistä hieno esittely. Työryhmän upeasti toteutetusta Föristä kuva sentään onnistui.
Kannatta ehdottomasti tutustua näyttelyyn, jos nukkekodit vähänkin kiinnostavat.

Mukavaa oli tavata Eija, joka varta vasten tuli näyttelyyn treffeille.
Samalla sekakuoro Hengareiden yksi jäsen muutti meille.


Kaiken kaikkiaan Turku teki positiivisen vaikutuksen.

Markkinoilla Forssassa

29.07.2011 - 13:52
Wanhan ajan lelumarkkinoilla Forssassa olimme myymässä, mutta tulihan sitä tietenkin jotakin ostettuakin.
Tässä ihanuuksia, joita tarttui mukaan sieltä täältä, mm. käden ulottuvilta naapuripöydistä.

Mielestämme markkinat olivat jälleen oikein onnistuneet. Kiitos järjestäjille! Valmistautumisen ensi vuotta varten olemme jo aloittaneet - ainakin henkisesti.

20. heinäkuuta 2011

Hattuja nämäkin

20.07.2011 - 16:52
Nyt mimmit voivat lähteä turvallisesti pyöräretkelle, kun päät on asianmukaisesti suojattu kypärillä. Muut vaatteet kyllä voisivat olla vähän urheilullisempia.
Kypärät olen tehnyt massasta, joka ei kuivuessaan tule ihan kovaksi.

30. kesäkuuta 2011

Lisää hattuja

30.06.2011 - 19:31
Innostuin tekemään pari hattua lisää, kun edellinen onnistui niin hyvin. Täytynee alkaa suunnitella hattukauppaa. Kauppatalossa onkin kaksi liikehuoneistoa tyhjänä odottamassa sistustusta.


21.06.2011 - 15:21
Sain Annelilta jokin aika sitten palkintona arvuuttelusta kivan paketin, jossa oli sekä valmista tavaraa että materiaalia. Mustat pyörylät pääsevät kohta käsittelyyn, mutta pilkullisesta kankaasta tein jo heti lierihatun.

30. toukokuuta 2011

Orvokin tapaisia

30.05.2011 - 12:57
Nyt kun oikeat orvokit on istutettu pihalle, niin pitihän mini-ihmistenkin saada omansa.

Kuvauskiireessä mittatikku tietenkin unohtui, mutta ruukut ovat sentin korkuisia. Taitavat olla nyörien stoppareita.

3. toukokuuta 2011

Kevääksi jotain uutta

03.05.2011 - 18:13
Kovin laiskasti olen saanut mitään minijuttuja tehtyä, mutta nyt kuitenkin sain valmiiksi jo aiemmin aloittamani laukun. Hattu on ollut valmiina jo jonkin aikaa. Ehkäpä se mineily lähtee taas tästä käyntiin.

20. huhtikuuta 2011

Tipujen aika

20.04.2011 - 17:36

Tipukuoro toivottaa kaikille Hyvää Pääsiäistä!
Kuorolaiset olen tehnyt lankatupsuista, kartongista ja askartelupunoksesta. Niiden koko on n. 6,5 cm.